teman-teman

Tuesday, August 7, 2012

Hargai Ibu bapa :(

Assalamualaikum .
Alhamdulillah aku masih dapat nikmat Ramadhan .
Today aku tak dapat hadirkan diri kat kelas selepas seharian bertarung tuk gerakkan badan .
Erm air dalam badan berkurang , dan aku tak nak duk kat wad . takde orang nak jage kan .  so amek keputusan duk ja kat bilik . Slow slow lha tuh .
Dalam kesakitan tak perlu layan sangat kan , so aku habes kan mase bersama golongan warga emas kat sini coz aku dipilih tuk menghadiri majlis bersama sama mereka . Ya Allah , sayu sungguh hati ney bila tengok mereka terbiar dan di biar kan oleh anak anak mereka . Kat mane nilai kasih sayang mereka ?
Ibu bapa lha yang menatang mereka dari kecil , sanggup biarkan ibu bapa mereka depan rumah kebajikan orang tua . sanggup kerana harta gadaikan mak ayah . Tak rase ke cam mane kita mase hari tua nanti ? pikir ke ? Huh !
mak ayah hanya datang sekali dalam hidup . so kenapa buat gini ?
walaupun mereka sakit tak salah buat balas kebajikan tuk dyorang .
mereka sanggup bersusah payah tuk kita . tapi kita senang senang buang kat tepi jalan . tepi terminal .
Ya Allah . pelihara lah hati kami .
sangat tersentuh dengan cerita cerita mereka . Ya Allah . sampai ade yang lebey teruk daripada itu . ibu bapa sanggup berhenti kerja sedangkan mereka dah pun menjawat jawatan yang best !
erm . semoga Allah permudah kan jalan anak anak adam .
wasalam .

No comments: