teman-teman

Saturday, July 30, 2011

ahlan wasahlan ya RAMADHAN 1432H

salam ,,
post ney aku post an sempena kita sume as
umat Islam wajib menunaikan rukun Islam yang ke 3
berpuasa di bulan Ramadhan
sama2lah kita beribadah pada Ramadhan kali ney umpama
Ramadhan yang terakhir buat kita sume agar
mendapat barakah daripada yang Maha Esa


selamat menyambut bulan Ramadhan Al - Mubarak !

pEna tak berdakwat

salam ,,

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA MULIA LAGI
MAHA PENGASIHANI

Kau buat aku bertanya
Kau buat ta mengerti tw tak !
Sebelum ney ta mudah bagiku
Aku harungi kehidupan yang kelam ney
Sekarang kau di sini hilang kelam nya
Nape susa nak faham ape yang aku nak ?
Dan kau nak tuh jugak yang kau nak ?
Semakin dekat semakin menjadi2 !
Mayb kau ta sedar
Mayb rase ney ta jadi kau lagi
T bila da jadi kau tw la
Adakah ney sume sebab aku ?
Sebab aku ?
Aku ney ape ? haaa ?
Huhuhuhuhuhu !
Percakapan yang tak setanding tindakan !
Sumpah aku ta ske macam tuh !
Cakap bukan men ta !
Ta ! ta ! ta !
Tapi .......................
Nape buat jugak ?

Adakah aku ???
Ntah la ,,
Kalu nak di pikir2 banyak jeh ulasan nyer
Suka ke hidup dalam keresahan orang lain ?
 Aku pon nak jaga hati2 orang berpada2
Kalu boleh takde sat upon yang akan terkuit !
Susa an ?
Plez berikan aku sesuatu yang amat menyakinkan !
PullSTOP !!
I hate that part like this
Berikan Sesuatu yang terindah
Dan bia la jadi sejarah dalam hidup aku
........ a.k.a vanilafachla !

Bisakah aku jadi cam burung2 di atas sane
Yang bebas mengejar sesuatu ?
Perghh !
Mesty jadi sesuatu yang tak akan hilang dari hidupku !

Tanpamu bagaimana aku ?
Kenangan terindah dalam hidup ini
Tak akan pernah berubah dalam hidup ini !
Sungguh kuat bagi aku
Depend ney sume !
Aku pon punya hati dan perasaan !
 Satu lagi aku BENCI sikap talam !
Woh meme ta tahan laaa
Banyak bnd len ag ley jadi

Don’t make banana make twice !

Ya Allah permudahan kan lah urusan kami,,
Sungguh berat kami di uji

Berat nyer hati tuh an
Aku ta sanggup tengok hati itu yang lara
Aku ta ske !
Sangat ta ske !

Hidup ney susa nak berterus terang rite?
Tanggung lara itu sendirian
Padamu saja aku sandarkan
Sapa bile2 pon still cam ney
Huhu !
pullSTOP cini jela

‘ KEKAYAAN BUKAN DENGAN BERHARTA ,KASIH SAYANG JUGA BOLEH MENJADIKAN JUTAWAN ‘


Friday, July 29, 2011

~ hingga akhir waktu ~

Ku coba untuk melawan hati
Tapi hampa terasa di sini tanpamu
Bagiku semua sangat berarti lagi
Kuingin kau disini
Tepiskan sepiku bersamamu
Tak `kan pernah ada yg lain disisi
Segenap jiwa hanya untukmu
Dan tak `kan mungkin ada yg lain disisi
Ku ingin kau disini tepiskan sepiku bersamamu...
Bagiku semua sangat berarti
Kuingin kau disini 
Bagiku semua sangat berarti lagi
Kuingin kau disini 
Tak `kan pernah ada yg lain disisi
Segenap jiwa hanya untukmu
Dan tak `kan mungkin ada yg lain disisi 
Ku ingin kau disini tepiskan sepiku bersamamu...
Hingga akhir waktu ...

raSaku ......


be yours !




Thursday, July 28, 2011

beSh punyEr !

Satu  lembaran baru ,,
Ari ney lepas abes kelas
Mase dalam kelas uh bising nakbagi hint at
Cg swoh balik awal
Last2 aku jugak yang kene
Tapi no hal ,,
Balik jeh ,,
Aku n adeq aku terus p pake
Hajat nak p kedai uh
Aku memang da lame ta bawak moto
Sampai pake ney la akibat nyer
Lengoh satu badan ,,
Ta ter kata akibat ta makan satu hari
Nak berdiri agak ta mampu
Aku jeh kene kuat
Tapi pape pon syok !
Ade adeQ aku yang menemaniku
Sampai umah tibai katil !
ta tahan sangat

*to adek !
 tenx for today
 hehehehehe
 nak lagi oke
;)
sayang kamo !


testing3 !

salam to all blogger there ,,
da lame kot aku ta singgah cini
nek bersawang da at cini
lame ugak kot ta masok sesi
taip menaip ney 
agagagagaga (ketawe jahat )
cam2 aku lalu kot selame aku ta di sini
ariney aku touch up sket blog ney kasi 
kelihatan comey bagi aku
bagi korg xtaw la
saje nak ubah mood
agar bia ta serabai
haaa ,,
cakap sal serabai tuh
banyak bende buat aku nek muak serabai,,
hahahahahahaha
sape makan nyoir dy yang kne tempurung nyer !!
GAH !!!


satu jeh prinsip idup aku
senang ! mudah !ringkas !padat !
jangan nak cibuk2 hal aku,kalu aku tak cibuk hal ko !
faham kan ,?
aku ase sume ader mate
tapi sayang xmo gune
pe kot ??
up to la
yang jelas2 aku memang tak ske oke,
kalu aku nek angin jangan nak kate aku tak tentu pasal


malas kot nak serabai2 ney
bukan taste aku lorh
da2 men jao2


pahit getir tuh semakin hari semakin dekat
so??
why do i say ?
renung2 kan la
oke la
coretan ney sapa sini jep
 daaa ~

tAkut ;(

ku tahu kamu bosan, 
ku tahu kamu jenuh
ku tahu kamu tak tahan lagi
ini semua salahku, 
ini semua sebabkuku
tahu kamu tak tahan lagi
aku takut kamu pergi
kamu hilang,
kamu sakitaku ingin kau di sini
di sampingku selamanya
aku ingin kau di sini
di sampingku selamanya
aku takut kamu pergi
kamu hilang kamu sakit
aku ingin kau di sini 
di sampingku selamanya


*peace you !

Wednesday, July 13, 2011

rasa itu kembali ;)

Ya Allah Ya Tuhanku
syukur kepadamu atas kurniaan yang diberikan
ta dapat dan ta mampu aku ucapkan dengan kata2 itu
ALHAMDULILLAH ,,
aku masih diberi kesempatan tuk jaga adek aku
huhuhuhuhuhuhu
seharian sebak ta terkata ,,
mase tuh aku hanya mampu berdoa pada yang maha Esa
agar kami masih lagi boleh bina ukhuwah yang terjalin tuh,,
aku masih lagi diberi kekuatan tuk aku tabah
hadapi sume ney
hati aku mula merasa tenteram bila terdengar ungkapan
' akak ' tadi then pe lagi aku pon terus ta tahan 
tuk nanges !
huhuhuhuhuhu
tenx yerp !
dalam pkiran ney cam2 ade
semoga pe yang terjadi ney
buat kita lebey matang dalam buat sesuatu keputusan
kaka sayang adek !



Monday, July 11, 2011

bisikan tanpa suara !

ya Allah
sangat perit aku rasakan
aku tol2 ta sanggup nak lepaskannye
apa salah aku sampai kau siksa aku sebegini
aku ta mampu tuk hadapinye sorg diri
aku TERsangat memerlukan diri di sisi ku
susa senang kita always same2
tapi ...............
tak kan lepas ney aku nak hadapi nye sorg2??
kat mane aku nak tuju ?


Ya Allah sungguh berat dugaan itu !
aku pohon agar 
mu memberikan aku kekuatan kepada ku !


sumpah aku sayang adek aku !
berilah peluang tuk aku !!!!!!!!


*adek !
 kaka tol2 ta sangka ney yang kaka dapat
sakit nyer tak dapat dibayangkan
mungkin ney balasan buat kaka 
sayang kaka at adek ta pernah berubah walaupon adek ta anggap
kaka ney kaka adek !
kaka sayang adek !!!



بسم الله الرحمن الرحيم



garis luka terhambur pada bicara
Tiada duka terpalit pada tutur kata

Di balik tirai sembunyi segala
Ada resah di sebalik tubir mata
Ada suram di sebalik wajah ceria




Detik waktu terus berjalan
Berhias gelap dan terang
Suka dan duka
Tangis dan tawa
Tergores bagai lukisan

Seribu mimpi berjuta sepi
Hadir bagai teman sejati
Di antara lelahnya jiwa
Dalam resah dan air mata
Ku persembahkan kepadaMu
Yang terindah dalam hidupku

Meski ku rapuh dalam langkah
Kadang tak setia kepadaMu
Namun cinta dalam jiwa
Hanyalah padaMu

Maafkanlah bila hati
Tak sempurna mencintaiMu
Dalam dada ku harap hanya
Dirimu yang bertakhta

Detik waktu terus berlalu
Semua berakhir padaMu



kita sering di uji kan
aku harap pape yang ta duga ta tibe
kesakitan uh mengajar kita tuh lebih bersabar !










swEet nuriznabiLLah ~

asSalam ,,
lame da ta lontarkan aku punyer feel kat cini
tah xde mase sangat nak duk hadap
lappy lame2 niep
sementare aku masih punya mase niep
sempat mencelah at cini jap
duk jenguk2 pe yg patut an


twett twett !
ari ney da genap 6 bulan  !
like like like like like   ( tulisan fb )
cam2 da kot dugaan yang datang
pahit mencuka tuh ta sah kire
tapi sume kene la tabah kan3 ?


kalo nak cite uh ta muat pages ney
nak luah dalam dairi tuh aku da ta main bnd2 tuh sume
bia la aku jeh yang tanggung sume ney dengan
hati yang terbuka !
kita tak tau an ape yang Maha Esa uji hamba2nya


semoga kami diberi kekuatan untuk menghadapi 
dugaan olehNya kelak ,,
ta sume orang akan rasa pengalaman hidup cam ney
mayb kita akan di uji dalam keadaan yang berbeza
Allah Maha Adil


" Ya Allah permudahkan lah urusan kami ,, kau teguhkan lah iman kami ,,kau bimbing kan la kami ke jalan yang benar ,, jalan yang kau redai untuk kami melalui liku2 kehidupan yang bakal tiba kelak ,,
kau eratkanlah ukhuwah kami agar kami sentiasa dekat denganMu ......


aku hanya mampu buat ape yang terdaya
 " TIADA NOKTAH ANTARA KAMI  "
kecuali kami berpisah keranaNya


*semoga kamo always bek2 aje oke
alwyz wanna b with u
jangan nakal2 aw !
b the best among the others !
i know u can do it
kuatkan semangat 
kamo kan TABAH !
yeah !
syg kamo !!





nuriznabillah till the end !
nZn production !







terima kasih awop !


tenx tenx tenx
tenx a lot my dear !

Sunday, July 3, 2011

adakah itu milik aku ?

mohon laluan yerp ,,
nie entry ke brp tah aku buat tuk malam ney saje
ntah mood jadi serabai tibe2, , ,
perh !! 
point aku nak buat ney ialah kebahagiaan .....
apa itu ?
taw tak apa itu ?
kebahagiaan ialah satu tahap dimana kita dapat mencapai apa yang kita idamkan di dalam hidup
haaa tul dy
patut ka kecapi kebahagian itu ??
kepada aku kah?
kebahagiaan di dunia ta kekal lame pon kan ,,
nak nanges ase !!
i need your shoulder  plez !!
aku tak mahukan kebahagian dalam perpisahan
yang tuh sangat sakit kot ,,
huhuhuhuuhuhuhuhu
aku nak bahagia itu like ::

  • bererti menerima apapun yang datang, dan selalu mengatakan kepada diri sendiri
  • bererti membuat orang lain bahagia
  • Kebahagiaan berasal dari menerima orang lain sebagaimana adanya nyatanya menginginkan mereka bukan sebagaimana adanya
  • kebahagiaan adalah memahami bahwa persahabatan jauh lebih berharga daripada barang; lebih berharga daripada mengurusi urusan sendiri lebih berharga daripada bersikukuh pada kebenaran dalam perkara-perkara! yang tidak prinsipil.
  • kebahagiaan adalah kebaikan hati memandang orang lain sebagai anggota keluarga besar anda
  • kebahagiaan adalah melakukan segala sesuatu bagi orang lain
  • kebahagiaan adalah tidak menghindari kesulitan
  • kebahagiaan adalah memusatkan perhatian pada kebaikan dalam diri orang lain
ta sume akan rase sume tuh kan ?
fuh same2 kita renung2kan la


p/s:: jangan mudah nak kecewa hati itu !
       jangan cuba sentuh hati itu kalu di akhirny

Saturday, July 2, 2011

~ B A B Y L O V E ~

awop saya sayang awop !
semoge awop bek2 sokmo neh
jangan nakal2 !



kasih IBU sepanjang jalan !

i'm here again ~~
lalalalalalalalala
nak cite satu part yang sensitif ,,
sal IBU ....
saya punya ibu 
ibu saya nama pn.MAISARAH ALI
bagaimana dengan anda ??
anda ade ibu yang terbaik cam saya kan?
hehehehehehehe~
act , sori pada yang da kehilang ibu tersayang
aku tw amat2 sukar nak depend situasi ney
hargailah mereka seperti mana mereka menghargai kita dari
kecil dulu
ingat tak zaman2 dulu camne
seorang ibu tuh besarkan kita sapa skunk ney haa ,,
sobsobsob ~~


pada satu masa tuh
time ney at skola ade satu program motivasi tuk student fom 5 n upper6 ,,
banyak bende dy cter ,,
sumenye ley buat aku dan rakan2 touching ,, 
da la aku ney cepat sangat2 touching skunk ney
haishhhh~~~
mau basah satu sapu tangan aku tuh ,,
setiap perkataan yang dikeluarkan sangat bermakna,,
pergorbanan seorang ibu beliau ,,
perrhhh 
memang seorang yang tabah la
dulu dengan skunk da ta same da,,
cter kisah beliau ------------->>>>>>>


sedikit kisah hidup ustaz mizan
seorang ibu yang tidak terkate ape bila melihat anaknya berjaya masukke asrama
penuh setelah beliau mendapat keputusan yang baik dalam exm pmr,,
bila sampai jeh at umah tuh setelah dapat result ,,
beliau semangat cari ibu beliau ,,
sanggup ta makan ney nak balik umah
huhuhuhuhuhuhuhuhuhuhu~
bila jupe jeh mak dy tuh,, dy bagi surat tuh kat mak dy
tapi mak dy taley pegang coz tangan mak dy kotor,,
huhuhuhuhu
dy pon bacekan tuk mak dy isi kandungan nyer
tersentap kot mak dy bila dapat tw
.
.
.
.
.
setelah dalam sebulan skola kat c2,,
skola tuh bagi duet poket ,,
kene lak tuh minggu balik,,
dy berhajat nak belikan hadiah dengan duet yang dy dapat tuh ,,
dy belikan kain batik
sesampai at umah,,
du kasi at mak dy,, mak dy ta pakai pon coz sayang, 
huhuhuhuhuhuhuhuhhuhu
banyak lagi kalu aku nak tulis kat cini,, huh !


linangan air mate ta pernah henti
sentiasa di hantui lamunan demi lamunan 


pengorbanan nyer taley dibalas,,
sangat2 berharga !
buat ma saya
ma terhebad larh,,
walaupon kene bleber tuh ,,bleber yang masyukk !!
limited woo !
" SYURGA DI BAWAH TELAPAK KAKI IBU "





~ DOMO via DOMO ~

asSalam
meh nak cite something
something yang aku nak
tapi ta dapat kot
tadi lepas abes acara lari berlari tuh ,,
aku n kawan2 p la jejalan at mesra mall
tetibe mataku terpandang at si dy ney ...




comel jeh dy duk at rak tuh ,,
hehehehehe
aku n celup pon ske tengok dy uh
excited nak domo tuh
tnye la la adek yang at kioss tuh




celup :: dik2 nie brp satu ??
pemilik :: yang tuh rm60
celup n vanila :: hanya mampu tersenyum

dalam hati ney nak sangat domo tuh
chumel !!
sape nak belikan untuk aku?
dapat tuh ley buat tido malam
nak buat tido siang pon oke 
hehehehehehehehehe ~
aku ney tetibe ske at domo tuh
sblom ney langsung ta layan 
weeeee ~~~~




waaaaa ~
cantek kan kalu ade banyak2 ney
<--------------- sila lihat sebelah
cute mix chumel
gerammm !!!








sayang DOMO !
tapi sayang lagi adek saya !
hahahahahahaha~
oke la


p/s::kalu sape nak bagi aku terima dengan 
       tangan yang TERbuka,,
       
mood ::berharap pada yang ta pasti !

Friday, July 1, 2011

~ hanya tuhan yang tahu ~

Maafkan aku sekiranya tak termampu
Untuk mencurahkan semua isi hatiku
Ternyata tak terkata
Rinduku padamu
Ku takkan bisa menjadi lebih
Dari apa yang terdaya

Namun ku tetap berjanji
Akan masih mencuba untuk
Memujuk hatimu
menyanyangi aku
Kerna semua yang ada
Hanyalah untukmu

Secebis perasaan ku hamparkan
Membawa sejuta harapan
untukmu !