teman-teman

Wednesday, August 31, 2011

eid 2011 !

salam ,,
waaa lame ta singgah sini 
beberapa ari ney agak bizi sampai ta menang tangan
lorh macam-macam kene buat
itu ini ,,
cam banyak sangat
agagagagagaga ~~~
sebelum uh nak ucap salam aidilfitri minal aidil wa faiizin !
raye tahun ney aku agak len cket
saje nak tuka2 imej pamily sket
agagagagaga ~
sorg2 da pandai ta bergaya tuuhhh 
chewaaah !
bravo lorh










anyway 
masyuukk !!

Sunday, August 28, 2011

tol tol ta tahan !



mood skunx tol2 sakit
kepale sampai nak tercabut otak
dari semalam sampai pagi ney
kenapakah ?
mungkinkah ?
huhuhuhuhuhu
aku harap ari ney kembali pulih 
cam biasa oke 
;))

Friday, August 26, 2011

(T_T)


boley tak nak hug awop even a second !
huhuhuhu
takot ta sempat !
saya sayang awop aw !
kalu saya ta sempat , awak jage diri baek2 ,,
jangan lupa kenangan2 kite bersama ,,

mereka terbeQ !

salam ,,
on 24.8.2011 ..
best moment dengan dak2 kelas aku ,,
sume sporting abes ,,
ikutkan agenda kiteorang da plan nak
buke pose sama2 at KGRP
tapi ape kan daya sebab dan musabab
kami tuka plan ke mesra mall bersama ummi n family,,
walaupon agak tidak menyukai keadaan itu ,
kami terima dengan hati yang terbuka ,
kami da cam satu family besa
seronak sangat2 !
classmate yang giler2 ummi yang men tibai
meme syok larh !
fes time kot aku bukak kat luar tuh
bukak plak at mol
meme cam sardin ar
pergghh !
nak dapat an makan cam pe jeh
naseb aku makan bnde simple jeh
menu aku rojak ayam via jus oren !
simple right !
saje nak ubah selera
ney larh kami2 yang senget ney,,












kisah kami 6 atas al-ghazali ,,
cam2 ,,
suka duka ade lake
susa senang tuh ta sah kire
tapi meme syok !

Friday, August 19, 2011

tepuk dada tanya hati !

BILA SUDAH BERUMAHTANGGA NANTI :)

BILA SERONOK, AKU CARI PASANGANKU ...

BILA SEDIH, AKU CARI MAK...

BILA BERJAYA, AKU CERITAKAN PADA PASANGANKU..

BILA GAGAL, AKU CERITAKAN PADA MAK...

BILA BAHAGIA, AKU PELUK ERAT PASANGANKU...

BILA BERDUKA, AKU PELUK ERAT MAK...

BILA NAK BERCUTI, AKU BAWA PASANGANKU..

BILA SIBUK, AKU HANTAR ANAK-ANAK KE RUMAH MAK..

BILA SAMBUT VALENTINE, AKU BAGI HADIAH PADA PASANGANKU..

BILA SAMBUT HARI IBU, AKU CUMA UCAPKAN "SELAMAT HARI IBU"...

SELALU AKU INGAT PASANGANKU..

SELALU MAK INGAT KAT AKU..

BILA-BILA AKU AKAN TELEFON PASANGANKU..

ENTAH BILA AKU NAK TELEFON MAK..

RENUNGKAN:

"KALAU KALIAN SUDAH HABIS BELAJAR DAN BEKERJA......

BOLEHKAH KALIAN KIRIM WANG UNTUK MAK KALIAN SEMUA ??

MAK BUKAN NAK BANYAK............... "LIMA PULUH RINGGIT SEBULAN PUN CUKUPLAH..".

BERDERAI AIR MATA JIKA KITA SEBAGAI ANAK MENDENGARNYA...

TAPI KALAU MAK SUDAH TIADA NANTI..........BARU KATA

EMAAAKKKKKKKKKKKKKKKK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!..... KITA SAYANG MAK!!!!!.........KITA RINDU MAK!!!!!!....KENAPA MAK TINGGALKAN SAYA!!!!!!!!!!!!....

BERAPA RAMAI YANG SANGGUP MENGUCUP DAHI IBUNYA SENDIRI ???????............

BERAPA RAMAI YANG SANGGUP MENCUCI MUNTAH IBUNYA SUATU HARI NANTI......

BERAPA RAMAI YANG SANGGUP MENGGANTIKAN LAMPIN IBUNYA SUATU HARI NANTI........

BERAPA RAMAI YANG SANGGUP MEMBERSIHKAN NAJIS IBUNYA SUATU HARI NANTI.....

BERAPA RAMAI YANG SANGGUP MEMBUANG ULAT DAN MEMBERSIHKAN LUKA KUDIS IBUNYA SUATU HARI NANTI......

BERAPA RAMAI YANG SANGGUP BERHENTI KERJA MENJAGA IBUNYA SUATU HARI NANTI....

DAN AKHIR SEKALI BERAPA RAMAI YANG SEMBAHYANG JENAZAH UNTUK IBUNYA..................

"SEBAGAI SEORANG ANAK, SAYANGILAH IBU ANDA SEBAGAIMANA DIA MENYAYANGI ANDA SEJAK KECIL HINGGA SEKARANG SEBELUM SEMUANYA TERLEWAT"....................



renung2kan la wahai si anak !

menunggu waktu berbuka ...

mood::menunggu waktu berbuka ..
listen to::selamat hari raya


salam ,,,
abes2 masak 
aku pon hadap cini jap ,,
xtw nak buat pe..
bosan kot duk umah sorg2 ney ,,
kat cini nak kongsi sket cite
nie kisah kami aku,semaQ n ayu sebelum time berbuka kat ostel
turun dewan makan dalam kol 6.30 ptg
antare orang last2 amek makanan ,,
6.30 tuh kalu di antare kami yang ta tido la
hehehehehehe
hari2 macam ney la kami
kadang2 makanan besh kadang2 ase nak buang2 jeh
tapi rezeki kan 
nak tak nak kene trime jugak
aku di antare yang memilih sedikit
kalu kat ostel tuh agak susa aku nak makan bila
bulan Ramadhan ney
ntah la nape,,
lepas2 ciap amek makanan tuh
kami lepak kat luar dulu
amek angin nak berbuka
cam bese sempat lagi kami snap







alang buang mase dengan perkara2 yang ta berfaedah
kami snaplaaa
uji suasana waktu berbuka
nanti miss time2 camney
tahun ney tahun last duk kat ostel badrul
suka duka kita sama2
aku nanges kat ko,
ko nanges kat aku
perghhh !
tibe2 rasa hiba =,=
to kamo berdua
kuat taw !
walaupon ape orang kate
kite tetap move in front !!
okeh ??
oke la nak masuk waktu berbuka da
saat2 ney
waktu doa yang paling mustajab !
okehh
selamat berbuka sume !
wassalam,,

Thursday, August 18, 2011

hatimu miliku !


mood:: 50 50..
listen::pulanglah(lagu raya)
salam ,,
ALHAMDULILLAH ,
aku masih di sini ,,
Allah masih beri peluang tuk aku perbetulkan apa yang tak tol
hanya Allah saja yang taw ape yang aku alami ,,
terima kasih kerana masih perkuatkan ukhuwah kami
aku berharap lepas ney bnd2 cam ney tak kan jadi
hanya padaMu aku memohon ...
hurm ,,
saat2 getir buat aku bila dalam keadaan cam tuh ,,
sumpah aku ta sanggup !
everything back to normal !
walaupon sakit buat dy ,, aku ???
aku da anggap bnd tuh ta pernah jadi ,,
terima kasih jugak coz beri kesempatan tuk same2
menunaikan ibadah puasa sama2
kalu panjang umur dan murah rezeki,,
nak sangat raya sama2,,
ta pernah kot nak ader mood raye cam ney ,,
sampaikan hari ney aku tuka lagi blog kepada
mood raya
satu2 nyer lagu raya yang aku sangat2 suke
lagu ney la
tiap kali lagu ney loading
air mate aku pon terkandung kat muara mata aku
everything juz for you !
terimakasih beri kebahagiaan itu,,
sampai ke akhirnya ta kan lupe
nak sume ney berakhirnya
hingga ke titisan terakhir hayatku ,,,
credit to::ch !



Saturday, August 13, 2011

it make me trouble !


masuk ney kali ke-3 da aku amek exam tuk taon ney
tapi exam kali ney agak mencabar kott,,
ney trial exam dooee !
ggrrr !
kadang2 buat aku tension coz banyak bnd aku
nak kne tunaikan
aku kene dapatkan 3.0
tapi........ haishh susa nak cakap
bukan ta yakin pada diri sendiri tapii ,,,,,
ntah la u ,,
aku kan yang terbek
aku xmo hampakan harapan ma,mak,abah2,cikgu2,adeQ,adeQ-beradeQ
huhuhuhuhuhuhu
kawan2 skali ,,
dan aku ney pon bila la nak sedar2
aura final tuh bila la nak dapat haaaaa?
ko sedar tak fiza ko da nak stpm ?
adezssss!
meme la aku sedar hahahahaha
bila cakap skali sedar cakap dua kali sedar2
berapa banyak cakap laaa


setiap malam sebelum nak hadapi exam
duk la menung
kenang naseb diri ney
haiisshh !
poning den lagu neh..
semoga aku akan dapat pe yang aku impikan tuh
nak buat sume hepy
INSYAALLAH


try harder !
muax !

TIGA KATA ~

Wo ai ni
I love you
Aku cinta padamu
Tiga kata paling bermakna
Tapi jarangnya didengar

Naan unnai kathalikaraen
Saranghaeyo
Aishiteru
Tiga kata paling menyentuh
Tapi jarangnya disebut

Mungkinkah kerna kita dah terlalu selesa
Keintiman seolah semakin hambar
Dari gerak gaya
Hingga ke tutur kata
Tak menggambarkan cinta

Wo ai ni
I love you
Aku cinta padamu
Tiga kata paling bermakna
Tapi jarangnya didengar

Naan unnai kathalikaraen
Saranghaeyo
Aishiteru
Tiga kata paling menyentuh
Tapi jarangnya disebut

Katakan aku cinta
Aku cinta kamu
Katakan aku cinta
Aku cinta kamu
Walaupun kita saling
Sayang satu sama lain
Tapi mengapa runsing meluahkan perasaan
Mungkin mereka tahu
Andainya hari esok
Kita tidak terpisah





Friday, August 12, 2011

SAHABAT

Satu ungkapan yang senang disebut melalui bibir kita namun perlaksanaan dan pencarian seorang sahabat amatlah sukar dicari dan payah diganti jika kehilangan mereka.Tahukah kita bahawa bersahabat di atas dasar cinta dan takutkan Allah mendapat hak yang istimewa di sisi Allah Azzawajalla. Persahabatan kerana Allah adalah persahabatan yang melahirkan sifat yang terpuji kerana konsepnya adalah mendahulukan kepentingan orang lain daripada kepentingan diri kita sendiri, menjaga hubungan persahabatan sehingga tidak ada hati- hati yang terguris, melupakan keburukan sahabat dan mengingati kebaikan sahabat kita. namun pada hari ini,dalam dunia moden ini, sukar untuk kita temui sahabat sejati..namun apa yang ada ?????



sahabat banyak ragam ,,
yang ney cam ney yang tuh cam tuh
baru ney aku agak terkilan jugak dengan orang yang bergelar sahabat
ta ku sangke dan ta ku duga
aku ta nak nak cakap sape at cini ,,
bende da jadi kan so aku malas nak pkir
walaupon at bibir cakap tak !
tapi hati akan alwys memikirkan nyer
ko jangan nak malu2 la dengan kiteorang!
kita kawan lame da kawan an
cam ko tak tahu aku ney cam ne ,,
aku ta suruh ko ikut kepale senget aku
juz beri lah yang terbek buat kiteorang 
pe yang bek aku amek yang ta bek aku tolak tepi
ta susa an
eehmmmmm ~
awop pon ader haluan awop sendiri an
so ??
aku harap ko alwyz hepy,berbahagia n  berjaye dengan ape yang awop nak 


to celup !
wey tenx jadi earfon aku
hehehehehehe ~
banyak kot aku da susa an ko
tadi aku lalu da kat post mu ,
aku xde niat nak marah mu ,,
da ney aku taw mu x tw
sori ehh !
time tuh aku ase nak kerat 23 jeh dy
harap tahap kesabaran aku alwys di topup jeh
memang sakit la kalu mu ader kat tempat aku mase tuh
aku xmo ar sebab aku pulak yang mu jadi kucar kacir
ko the best !
jangan persia an aku yep !
terima kasih jugak tolong aku selame ney
kalu ade pape yang ta oke ko gtw aku
amek iktibar dengan ape yang jadi sebelum ney
 okeh ;)



Thursday, August 11, 2011

11 OGOS !



readers there ,,
masok ney post yang ke brp ntah aku buat
fuhhh !
today genap 7 bulan ...
tapi dalam banyak2 bnd yang jadi 
bulan ney la yang sangat2 menguji kesabaran
fizikal n mental aku dan adeq aku
perhh !
ley kate hati aku semakin hari semakin membengkak !
ase nyer an kalu timbang ader ar sapa sekilo due ,
ley tahan gop posen ,
tapi ALHAMDULLLAH kami masih diberi peluang
ruang dan waktu tuk hadapi sume ney dgn hati yang terbuka
*padahal nak selam laut wase an
semakin dekat nak 11 tuh semakin kuat debaran nak di hadapi
sumpah kali ney dugaan yang berat ,,
tapi xtw lagi la bulan2 akan datang tuh
harap2 walaupon pon pe yang mendatang kami tetap bersama
sampai ke akhir nafasku !
aku juge berharap ukhuwah yang terbina ney
tak kan ader pemisah walaupon
tembok batu skali pon
ke gane ?
bukan senang aku nak pasrah dengan sume ney
terpaksa berkorban mase nak depend dengan sume ney
perhh !
tiap2 mase akan berlaku lelehan air mate tuh
mula la nek pior satu kepala !
prinsip aku 
' sekali je orang buat buruk kat aku,sampai bile2 un aku da ta kan lupe bnd uh ! '
jangan nak bersenang atas kesengsaraan orang len ar beb !
jangan nak buat aku nek cuak dengan segelintir pihak tuh !
aku n adeQ aku pon punya hati la
hati yang nurani
ke gane adeQ opp ?
kita ladies sejati an !
hahahahahahahahahahaha ~~
asam garam rumah kaka sume uh
kalu umah kite xde garam cari kite xpe
anyway tenx to all
yang sanggup buat neu sume kat kami

credit to my lovely sista :
- be the buat kita
-jadilah seorang insan yang teguh padaNya
-sama2 la kita tingkatkan prestasi kita
-jge diri,jage akhlak,
-kaka sayam kamo !!




ramadhan ya ramadhan


  Berdo’a sepanjang berpuasa dan ketika berbuka.
Diriwayatkan oleh Turmudzi dengan sanad yang hasan, bahawa Rasulullah sallAllahu ‘alaihi wasallam bersabda:  “Ada 3 golongan yang tidak ditolak do’a mereka, iaitu orang yang berpuasa sehingga dia berbuka, pemimpin negara yang adil dan orang yang teraniaya.”
  Menjauhi perkara-perkara yang bertentangan dengan ibadah puasa.
Dari Abu Hurairah radhiAllahu ‘anhu bahawa Rasulullah sallAllahu ‘alahi wasallam bersabda:  “Puasa itu adalah perisai, oleh kerana itu, apabila salah seorang di antara kamu sekalian berpuasa maka janganlah berkata kotor dan janganlah bertengkar/berteriak.  Apabila ada seseorang yang mencaci-maki atau mengajak berkelahi, maka hendaklah ia berkata:  “Sesungguhnya aku sedang berpuasa””. (HR Bukhari & Muslim)
Abu Hurairah radhiAllahu ‘anhu berkata bahawa Rasulullah sallAllahu ‘alaihi wasallam bersabda: ‘Barangsiapa yang tidak meninggalkan kata-kata dusta dan perbuatan buruk, maka Allah tidak memerlukan ia meninggalkan makan dan minumnya.” (HR Bukhari)
  Giat beribadah pada 10 hari terakhir Ramadhan
Aisyah radhiAllahu ‘anha berkata:  “Bahawa Rasulullah sallAllahu ‘alaihi wasallam apabila masuk sepuluh terakhir bulan Ramadhan. diramaikannya waktu malam, dibangunkannya ahli keluarganya dan diikat erat kain sarungnya.” (HR Bukhari & Muslim)

hati yang suci sukar di cari


Ambillah sebahagian dari rasa ini, terimalah
seperti hati yang kini mengerdip terserlah
keringkanlan airmatamu, setitis jangan tumpah
biar kolam derita kering dan tak seorangpun
meski pengemis di bawah jambatan dan lorong
merasa sepi dan menatap dunia serba kosong
.

tuka mood ;)

salam ,,
da seminggu aku ta datang at cini
aku alwys rindu port ney ,
kalu rase geram ka,serabai ka,hepy ka kat 
cini la aku nak sangat2 pegi nak2 bila time sedey 
kalu aku luah kat cini ,bukan nyer blog ney bagi respon kat aku
bia la aku dapat melepaskan ape yang aku rasakan ,,
ariney aku dapat balik lagi ( mood dak hostel homesick )
ney an bulan pose tiap2 minggu ley balik
ari ney tersangkut dengan lagu bawu aku tuka ney
ONE IN A MILLION !
aku layan jeh
saje nak damaikan kedamaian buat seketika waktu
arap sape2 yang singgah tuh enjoy yep
lagi pon mood serabai ugax
perghh !
exam come back !
come with more mysteryios !
takoootttt !
sumpah ta taw nak depend cam ne 
cam ne nak dapat kan 3.0 ?
adoi ,,
musim skrg bermood2
so aku nak sume uh berjalan lancar hendak nyer ,,,
oke larh 
daaa ~~

Saturday, August 6, 2011

pilu .....

aku sakit nak hadapi bnd2 ney
sanggup ko tgok aku cam ne ?
aku yang salah atau sebaliknya...
jangan nak men redah derr !
sakit ney lebih parah dari apa yang aku hadapi
ta semacam sakit hidung !
masing ta ley beze mane baik n mane ta baik kan
ta salah kalu terus terang dengan aku,,
aku akan terima dengan hati yang terbuka
pn.maisarah cakap:apepon yang berlaku ader hikmat nyer tuh.angah kene kuat !
ma taw angah ley depend ney sume ! '
aku:angah ta kuat ma
ma:ma tw angah ley,,
akupon senyap tanpe kate pape,,
huhuhuhuhuhuhuhu !
need someone tuk lepas kan sume ney !

it can be posible !


kdang2 kitew ta sedar wlau satu prkataan yg kitew sebut / 
luahkn uhh akn mmbuad kan aty owg trluka ,walw unn bg kitew 
prkataan uhh tiada apa2 mkna , 
tpy chukop dngan prkataan uhh 
mmbuad ann aty owg menangeh derita . 
:'( ~ ♥




knowing you knowing me advance..!

setiap amalan di mulakan dengan niat

so ape yang aku buat aku pasang niat yang ikhlas

aku ta mo jao dari dari aku punya adek !
segala nya da oke ,,
aku arap adek aku dalam mood oke
walau ape pon jadi ,,
mood bimbang tahap gaban !
tenang an jiwa
bulan bek
kita jadi yang terbek
sayang kamo !


(--_--)

salam ,,
terima kasih pada sume 
tak taw aku nk cakap camne ?
kat mane aku nak pegi ?
besar kot dugaan ney..
skunk da nak trial
perghh !
berat tuk aku nak tanggung sorg2 ..
aku nak kejar 3.0 !
takot !
mampu ka aku ?
terima kasih pada yang telah beri dorongan kat aku ,,
buat sahabat terbek aku,,
kenapa kite cam ne?
sedey taw renung kisah2 kita
aku mintak maap kalu aku bukan yang terbaek tuk korg
yang pasti aku bersyukur coz dianugerah kan teman cam korg
mintak maap aku da susah kan korg
bukan niat aku
aku ney memang sukar tuk diduga kot
sampaikan aku rasa yang nek cuak dengan sikap aku yang
tak seberapa
aku xmo lau ukhwah tuh ade satu penghalang
walaupon aku ney alwyz buat korg ta senang
korg tetap dengan korg
pape pon ,,
Allah saje yang tahu
perjuangan kite masih belum selesai
kite same2 nak yang terbaek
tapi aku ??


kadang2 kita ta duga pe yang akan jadi
aku redo dengan ape yang berlaku atau yang akan berlaku
ta sume orang suke ape yang kite buat
walaupon kite suke buat bnd tuh
tapi ......
kene faham ,..
bukan niat aku nak pentingkan kepale otak aku
tapi ,,,
korg taw ke aku ney pk jugak pasal korg
kadang2 kita ta sedar perbuatan kita tuh menguris hati
mane2 pihak
pada yang terkene xkan nak cakap
'hey aku terase dengan ko'
xkan la kot
masing2 nak jaga hati masing2
tapi sedar kah kita ?????
orang buat baik aku akan buat baik
tapi kadang2 aku sedey
renungan tuh buat aku mengalir air mate,,












aku taw niat tuh murni tapi ,,
huh!
pape pon aku harap kita jadi yang terbaek !
walau camne ney pon perubahan aku
aku ta lupa lagi sape2 yang berjase 
pada aku..
bukan niat aku nak penting kan diri aku
masing2 punya hati
tepuk dada tanya selera !




terimakasihkeranamenghargaiaku !


Ya Allah perkukuhkan ukhwah kami !
Lenyapkan kedukaan yang aku rasa !
Permudahkan la kami dalam apa jua perkara ,,
Aminn ~~~~~















Friday, August 5, 2011

jangan lupa namaku (T_T)

Walau aku tidak bersamamu
Jangan engkau lupakan diriku
Walau aku tiada di sisimu
Jangan engkau lupakan namaku

Andai aku
Bisa bertemumu
Dengan senyum ku tadah syukurku
Andai aku bisa menyentuhmu
Air mata pasti deras gugur

Walau kamu
Jauh di mataku
Jangan aku hilang dalam kalbu
Saat kamu samar mengingati
Jangan aku terus kau lupakan

Kerana aku
Sentiasa mengingatimu
Kerana aku
Sentiasa menyayangimu 

Andai aku bisa memelukmu
Pasrah aku tabah diujimu