teman-teman

Wednesday, November 14, 2012

Indahnya Nikmat Ilahi . LA TAHZAN


Assalamualaikum sahabat ......
Alhamdulillah because im still standing here on bumi Allah dengan dapat lagi menikmati nikmat Ilahi .Syurkurku buatMu Tuhan . Dalam pemikiran kita takde dah nak kejar melainkan kita kejar nikmat Ilahi rite ? Actually thats many thing to write down here , but i cant expresso it yet . Ngee ~ take to much time . As long as after for much month , that alwes rolling in my head , Ya Allah adakah ini satu jalan untuk aku pilih ? Aku masih lagi terpinga-pinga mencari satu ruang itu , dan mungkin jugak ini lah mase nyeh , Ya Allah , terima kasih kerana sedarkan aku dari kisah lalu , even perkara itu melilit ku , namun aku berusaha untuk keluar dari sudut tuh ! LA TAHZAN FIZA ! jangan libatkan mase lalu buat mase ini , kejarlah masa kehadapan , bukan terus meniti jalan yang lalu , cukup lah ia dating sekali dalam hidup aku . Mungkin hinaan , kritikan tuh boleh ambil sebab tiada siapa pun yang sempurna di sisi Allah . Aku rele kan dengan apa yang terjadi . Bukan kehendak kita dapat aturkan yang terbaik . Yang terbaek adalah aturan Allah . Berhentilah berduka atas kegembiraan orang lain . Terima kasih sekali lagi berbuat demikian . InsyaAllah sedikit demi sedikit mampu aku cari ruang ketenangan . Bila terjah buku La Tahzan neyh macam-2 aku dapat tahu , rupanya Allah tak suka kita bersedih buat hal yang takde gunanya . Barulah aku sedar , Allah hadiahkan kesedihan agar kita sendiri pulak piker yang mana baik dan buruk . Jahat nyeh aku dulu . laghoo dalam arus perkembangan usia . Ngee ~ Carilah kebahagian dalam diri sendiri bukan di sekitar dan luar diri sendiri .If kita alwes think +ve it will be more +ve rite ? Ingatlah sahabat hidup ini bukan untuk bersedih , kita tak layak nak bersedih buat perkara yang dating mendatangkan untung hape pun . sesungguhnya buang la air mate mu kerana air mate taubat kerana tiada air mate yang dapat menenangkan jiwe melainkan air mate taubat . aku dah lame maafkan semua yang terjadi , takde satu nak still simpan dalam hati even hati aku terluka , parutnya akan ade sampai aku mati ! tauhid la pada jalan Ilahi temanku sekalian ,mungkin aku bukan icon yang dapat jadi contoh , tapi pikirlah sejenak buat tatapan rohani . Sayanglah kerana Allah ,insyaAllah berkekalan hingga ke akhirnya , if saying kerana kebendaan dan nafsu nauzubillah , tak kemane . Think peeps ~ kita mampu berbuat dengan baek . Kebahagian adalah milik setiap insan ,mungkin derita hari ini tetapi bahagia hari esok , Selalulah bersangka baek dengan Allah . InsyaAllah Allah akan aturkan yang terbaek buat hambanya kelak . BERILMU BERAMAL  pada jalanNya ~


No comments: