teman-teman

Sunday, October 21, 2012

Berharganya SAAT-SAAT itu ヅ

ASSALAMUALAIKUM


Disaat aku mula merasa sesuatu dalam jalan hidup aku , aku tak tahu apa yang patut aku lakukan untuk menjadikan ia dengan baik keadaannya . semakin hari semakin kuat cabaran itu , bukan untuk hari ini sahaja mahupun esok TAPI untuk mase hadapan . Tabahkan aku untuk menghadapi pelbagai ragam .

Disaat aku lemparkan senyuman kau balas dengan mukamu yang masam mencuka , oke aku buat rilex jeh lah , nak buat macam mane kan , muka kau tuh limited ~

Disaat aku menghulurkan kan tangan untuk berjabat tangan kau balas dengan tepisan tangan yang lalu mengangkat pandangan mu kea rah yang lain , aku cool jeh sebab maybe mood kau tak oke mase tuh kot ~

Disaat aku ingin memulakan bicara samada melalui text or call , kau buat aku macam tunggul kayu mati macam kat tasik kenyir tuh , mungkin kau tak tahu hati aku neyh cam wet tissue , sebab aku tahu kau buzy dengan banyak panggilan-2 kan , so aku chill , sebab faham keadaan semasa ~

Disaat aku ajak bersua sebab lambat sangat dah tak borak-2 , gelak-2 , jalan-2 , kau lemparkan dengan pelbagai alasan yang mungkin dapat buat aku senang dengan setiap inci kate-2 tuh , so aku buat oke jeh la , orang tak nak bukan nak pakse sangat kan ~

Disaat aku mula menconteng kat halaman muka buku , halaman burung biru , halaman taman hati aku , kau cakap aku neyh seorang yang menbalas dendam , pikiran tak terbukak , hati sentap tah hape-2 , cakap macam aku takde tempat nak luahkan , even tahu mengadulah pada Allah , aku bukan nak sangat pun amek publisiti mintak simpati , not my taste !

Disaat aku sakit , aku tak akan pernah bagi tahu orang yang aku bagitahu yang aku sakit even sakit tuh betul-2 menusuk dalam jiwe aku , sebab nak tanggung sendiri , nanti kan cakap aku neyh tagih simpati lah , so better diam jeh , tapi ade jugak yang tak puas hati , kenapa ? hmmm .

Disaat aku kesunyian , aku tak mintak pun kau datang 24 JAM hadap aku , sebab aku tahu dalam mase 24 JAM tuh semua orang ade agenda masing-2 , tapi as a human being dalam tak sampai 5 minit tuh boleh sangat nak spent time kejap kan . Even pilot pun ade oke mase sebanyak tuh . tapi still tak faham kan ~

Disaat aku menyatakan aku rindu , hmm mungkin itu hanya sia-2 kerana rase itu sudah takde dalam dirinya , huwaa ~ sedih tuh memang sedeyh bila orang yang lame aku tunggu buat aku macam warga asing ~ takpe mungkin dia tak tunjuk rindu dy , kalu ade Alhamdulillah , kalu takde so kene la pasrah .

Disaat aku ingin menyatakan sesuatu dari hati , boleh kau cakap itu hanya drama yang bersiri , lepas neyh yang tuh jugak ade , hoh how dare you are be like that , sangat kejam ! bukan nyer suka sangat duk dalam kepura-puraan yang tah hape , sebab habuk siket kot tak akan dapat . so ? hanya kita jeh boleh percaya kat diri kita sendiri .

Disaat aku ingin berkongsi rase hati yang aku rase kepada teman lain , mungkin somebody tak jujur , malah nak ambil kesempatan . Ya Allah . sampai hati kan kawan sendiri buat cam neyh . Hello friends memang suke erk buat kawan kau sendiri cam tuh , menyesal la jugak aku kenal dengan kau SEBAB kau suka jadi TALAM dalam hidup , dear kawan view balik mane silap kita , jangan sampai mudarat ke lain , sebab aku maseh sayang kau aku bagi tahu , opss im sory . actually lame dah aku nak bagi tahu tapi takut kau tacing . Hmm .

Disaat aku mula merasa satu rase cinta pada someone , tapi datangnya ujian yang siket pun kau tak leyh sabar , jangan bersikap keterpaksaan kerana U not my GOAL and U not the OWNER of that keys .so aku amek keputusan tuk jadi kawan lebey baik , tapi ?? hmm .

DAN SEKARANG aku memerlukan satu semangat baru untuk terusakan perjalanan . Hmm pahit nyeh aku rase .terima kasih dengan kate-2 semangat duhai sahabat , semoga bangkitku kini bukan untuk terus hanyut dengan angan yang tiada kesudahan , THINK POSITIVE ~ Allah selalu ade untuk hambanya .

Disaat aku meminta maaf atas semua kesilapan ku , sebenarnya aku tidak menginginkan apa-2 balasan untuk itu , Cuma dimaafkan dan dibuang segala ape yang tersemat dijiwa tuh , huhuhuhuhu . dan tak suka nak bermasam muka ! benci kot , bila orang buat baik , balas la dengan kebaikan yerp , da besar da kot aku rase . IM NUR HAFIZA TAHIRJUDDIN mohon maaf atas segala yang pernah dilakukan yang melukakan hati kalian .......

Disaat sesampai nya waktu untuk aku pergi dulu , aku nak pergi dengan tenang , dan untuk insan yang aku betul hargai , ketahui la jauh di sudut hati aku , aku sangat-sangat sayang kamu ~ once i love you , you always be my loved !! sebab aku tahu , kesempatan tuh akan datang sebentar ~

Susahnya nak senang hati banyak pihak , dan kenapa orang susa nak hargai setiap titik tolok yang ade ? Kesian , pilu tuh semua mainan hati kah ? Jiwa seorang insan takde siapa yang boleh judges ,If itu yang terbaik semoga Allah berkatinya , permudahkan la urusan kami Ya Allah ~ mintak maaf coretan di atas bukan untuk sape-2 hanya roda dunia ~ jangan nak over plak terase


Wasalam -__-

No comments: