teman-teman

Sunday, February 19, 2012

MERASA DAN BARULA AKAN BERASA

WITH THE MOST BEAUTIFUL WORDS
ASSALAMUALAIKUM ,,
mood layan lagu blog neh ,
lagu berubah mengikut mood pemilik MUTLAK
tetapi aku hanya peminjam sementara kat DUNIA ney
ini hanya sekadar lagu yang tiada tolak bandingnya dengan berdoa agar
sentiasa kita berada dalam keadaan bek dan di rahmati ,
alhamdulillah , aku masih lagi di panjangkan umur serta di kurnia kan rezeki
dan mampu untuk aku mencari sedikit rezeki bagi hambamu yang tersangat kerdil Ya Allah ,
mungkin inilah takdir yang aku kene hadapinya kan ,
YANG BAIK ITU DATANG DARI ALLAH DAN 
YANG BURUK LAHIRNYA DARI DIRIKU YANG KERDIL INI 

**********************************************************
kat sini aku nak luruhkan coretan yang telah lama untuk dizahirkan ,
mungkin InsyaAllah kepada yang ade terbaca port ney
mungkin dapat meluangkan pikiran untuk merenungnya ,
tapi atas kemahuan diri sendirila ,
bagaimana apabila kita mendapat tahu teman / sahabat / kawan / orang tersayang
berada pada STAGE III ?
dan bagaimana kalau ia berada dalam diri kita sendiri tanpa kita sedar ?
hilang semangat ? kurang keyakinan ? luntur segalanya ?
sanggupkah ?
nauzubillah , Ya Allah tidak kita sangka begitu berat dugaan ,
masa kita sihat , adakah kita beringat akan ketika kita akan sakit ?
ingat 5 perkara sebelum datang 5 perkara lagi ,
sangat perit ,
bagaimana perasaan hambamu apabila berada di saat kita bertarung nyawa ,
perit Ya Allah ,
adakah kita sudah bersedia ?
tiada pertanyaan sebelum datang nya Ia kepada kita ,
kita tak tahu kan camne orang yang merasa tuh ,
adakah tika hadirnya dy kita cakna akan nya ?
adakah tika hadirnya dy kita beri layanan yang baik ?
adakah tika hadirnya dy kita cukup mengisi kekosongan dalam memenuhi rutin harian walaupon bukan sepenuhnya ?
adakah tika hadirnya dy kita sempat berkongsi kebaikan bersama bagi mengejar redhoNya ?
kat mana kita sekarang ?
Ya Allah semoga dipermudahkan segalanya
berila pedoman dan petunjuknya
saat ney sangat sakit aku rasa ,
aku hanya mampu berkongsi rasa hati ,
semoga sahabat tersayang , ibu bapaku tersayang , insan tersayang mendapat kesihatan yang baek ,
sesungguhnya aku tidak meminta lebih melainkan melihat semua sihat sejahtera dan mendapat keberkatannya
tiada duka nestapa yang ingin aku lontarkan ,
kita akan merasa apabila suatu hari berasa ,


********************************************************


tak sanggup melihatnya
andai ia datang luruhkan kepasrahan dalam diri
mungkin ini la jalan yang terbaek 
mutiara kasih jatuh tanpa dapat ditahan ,
sebak bila mengenangkannya ,
apa yang terbaek itu adalah dariNya ,
esop nak tenangkan hati dengan melihat alam semesta Ilahi ,
coretan tanpa lesen ,


: HARGAILAH SEBELUM IA TAMAT :


semoga semua baek di sampingNya
INSYAALLAH ,
wassalam

No comments: