teman-teman

Monday, May 14, 2012

akurku pada ketetapanNya .

Assalamualaikum .
dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha pengasihani buat sekalian alam .
Alhamdulillah dengan nikmat yang dikecapi , rezeki yang engkau kurnia kan .
setiap insan telah tercatat olehNya apa yang ade padanya kelak .
kita dilahirkan di dunia semuanya sama sahaja . tiada tolak bandingnya pada yang berusaha insyaAllah lebeih padanya . Allah maha adil , maha mengasih , maha penyanyang lagi maha memelihara hati hati hambanya .
Ya Allah , terima kasih sangat sangat meminjamkan aku dengan insan yang sangat baek tuk aku . tapi jika ini takdirnya aku pasrah menerima ketentuan Ilahi . hidup sering kita conteng dengan kenangan suka dan duka pahit jerih . Tapi ini adalah anugerah bagi kita untuk lebey membuatkan kita lebey menyanyangi sesuatu ukhuwah . sape sanggup berpisah dengan insan disayangi nak nak lagi ibu bapa kita sendiri . kat mana kita tanpa mereka ?
JAWAB !!!!!
kat mane ? mereka tatang kita bagai minyak yang penuh . tapi kita mampu kah ? siap siap buang lagi kat merate . apa perasaan yang tak pernah sempat merasa kasih sayang ibu bapa ? Ya Allah . anugerah yang tak dapat kita cari kat mane2 pun . dan tika memiliki insan lain yang disayangi jangan la kita lupa pada yang pernah memberi kasih sayang dalam kehidupan . mungkin yang sering tolong kita . yang bersusah untuk kita . dy jugak la yang akan hadir tika kita duka . sedarkah kita apa yang kita lakukan sekarang ?
setiap pertemuan yang bernilai akan kita hadapi dengan perpisahan yang sangat memilukan . roda kehidupan kian berputar dan berputar . roda yang bergolek mengelilingi liku liku yang akan mendatang . memecah onak dan ranjau berduri tapi dengan bekalan sabar dan ketabahan yang kental insyaAllah .
ku serahkan pada yang hak .
renungan ku lempar kan jauh jauh agar tak datang dah pada hati ini , insyaAllah takdir menentukan segalanya .      tady buat lagi checking tuk diri aku . Alhamdulillah ade yang pulih . tapi part yang nak rawat still parah . that nothing aku buleh cakap . nak buat cam ne aku akur dan cuba tuk sembuhkan .  aku kene kuat tuk rawat secara step by step . amen ~
dan aku still dalam kecelaruan , hanya minda dan hati yang menahan nya . aku hanya mampu nak pendam ja dan aku tak mampu tuh luahankan
apa akan jadi untuk mase depan ? hurm still dengan keputusan aku yang sayang nak tinggalkan apa yang dekat dengan aku . boleh ka aku belajar jauh jauh . aku hanya mampu merenung surat tawaran tuh hidup hidup . tak de mood ! nak col pihak pengurusan pun tak terbuat . banyak bende yang bermain dalam benakku . tak tahu . aku buntu sangat sangat . inilah la aku nak gapai tapi tak kene . terima kasih buat semua support . aku sangat hargai . mungkin inilah mase tuk aku membuka langkah dengan melapangkan dada . sampai bila aku nak jadi fiza sekarang ? huh . aku sedey dengan diri aku , last aku yang tanggung rugi , sedey , tapi aku ja yang merase kesedihan tuh . aku perlukan masa yang dulu yang mampu hidupkan aku ! tapi dapatkan aku kembali memiliki seperti masa lalu ? setiap masa aku lontarkan satu harapan yang sangat tinggi agar dy selalu ade . tapi ...... aku hanya bermain dengan hati . TERIMA KASIH .

*doa itu senjata orang mukmin .
  semoga insan yang aku sayang datang tuk temani daku
 buat ibu bapa , adik beradik , sahabat dan chentahati aku sangat perlukan kamu di setiap detik .

No comments: