teman-teman

Thursday, January 12, 2012

ORANG BERBUDI AKU BERBAHASA !

i drop my step here again
last before i had mention that i work as a cashier 
hahaha lagak speaking mentang mentang speaking MUET memuaskan hati !
oke back to malay version 
aku dha keje dalam 2 minggu lebey la agak agak
tapi baru nak cite kat sini ,
keje aku tak la berat cuma boley buat aku pening jugak apabila customer macam macam kan
hari hari kene tinggal sorang sorang jage kedai
ney meme da jadi alah bisa tegal biasa la
its oke la kan ,
small matter , ;)
tapi kerja yang paling menyakitkan hati adalah bila supplies sampai nak anta barang
tapi TERsangat menguji kesabaran apabila kita BERBAHASA orang buat TAKDE BAHASA !
dah la mood tak cantek mane hari
panas wase an linge !
da aku cakap elok elok nak men men lop pesal sengal !
aku taw la aku pompuan 
ko tuh laki tapi agak agak la kan bila berbahasa ,
jangan cakap ikut sedap gigi ja
menyampah kot , lantak lhaa la ko nak cakap ape pon
ta rugi kalu ko ta DATANG !
masing masing cari rezeki tapi kerja uh bia la dapat berkat
walaupon aku hanya diam tapi dalam hati Allah ja aw ,
huhuhuhuhuhuhuhuhu
mujur lhaa orang tak ramai yang datang kedai hari ney
da lewat petang baru balik rumah
tu tak kisah la tolong jage kedai 
agpon cikgu ade hal
so sebagai peringatan jage la adab tuh erk 
tak kira la dengan sape sape pon
yang tua di hormati yang muda ?
ntahla
BUDI BAHASA BUDAYA KITA 
penat penat kerajaan buat promote
so ?
amek la iktibar


sori la to my dear customer ,
naseb aku ta angin ja
hahaha
okela
kalu aku ade silap tanpa aku sedar
aku mintak maaf ,
oke wassalam 

No comments: