teman-teman

Sunday, September 30, 2012

Aku mencari damai ABADI


Sometime aku belajar tuk diam dari bercakap banyak .
Sometime aku belajar tuk banyak bersabar dari terus marah marah then moody .
Sometime aku belajar tuk lebey mengalah dalam keadaan dari terus dengan egoan .
Sometime aku belajar tuk menangis tuk aku lebey mementingkan kebahagian .
Sometime aku belajar tegar dari terus akan merase kehilangan yang cukup perit .

Untuk itu aku banyak belajar tuk menjalani kehidupanku yang bakal berguling mase demi mase , hari demi hari , merenung akan apa yang akan jadi pada masa akan datang yang kita tak tahu kan ? kita bukan ahli magika kan nak buat magic tuh sume . Semua telah tertulis , Ya Allah , kuat kan la bila hati kami kuat di duga oleh ujianMu , aku hanya insan yang kerdil di sampingMu yang memerlukan banyak bimbingan . Aku lemah seperti badai yang menghempap pantai , hanyut di bawa arus jika tiada peganganMu . Aku masih tercari-2 apa yang aku inginkan . Pulihkan la semangat yang hilang . Every single night my tears came out rapidly likes a river . Bia pun aku hanya dapat melemparkan senyuman tapi aku hanya mampu disebalik kedukaan . buruk kan ? aku memang tak suke nak susa an orang . tapi inilah kurang kekuatan .. One more thing , aku pun tak tahu sampai bila aku cam ney ? walaupun ia akan beransur , tapi ! luka dalam hati aku tak akan pernah sembuh sampai ke akhirnya . aku tak marah sesiapa , aku marah pada diri aku !! i need someone yang boleh bawa aku keluar dari belenggu neyh please ~ rolling into the deep by deep . Jika kita sabar dengan segale dugaan neyh insyaAllah . Allah bagi kurniaan yang terbaek . Aku yakin pada janji Allah buat hambaNya . Sabarla , kita manusia hanya pelakon kat pentas dunia yang boleh buat ape jeh yang suke , even Allah da janji kita banyak bende tapi kita dengan Allah adakah kita buat ? im also not a perfect person to says like that , but every single days we MUST remember that one time we back to Allah . dariNya kita datang , kepadaNya kita kembali . Hmm , kalau tak suke dengan care aku , boleh tegur aku , bukan bila buat salah terus diam , dan bila da bagi nasihat tuh , cube pikir , bukan sentap ntah hape kan . bila kita di tegur means dy sayang kita . Aku benci dengan manusia yang buat dunia satu permainan ! TAKE NOTE sket . pikirla yang terbaek . waulahu'alam . Wasalam .


No comments: