teman-teman

Monday, September 10, 2012

DURING ALPHA LIFESTYLE

Assalamualaikum pembuka bicara .
dengan senyuman tambatan hati :)
Alhamdulillah , aku dah selesai dengan jayanya INTENSIVE ENGLISH PROGRAMME JULY 2012 !
Pengalaman kat sane sangat indah ,
At first masuk sane sangat la kelakar . Ditemani sahabat yang setia dari kampung halaman , semangat wokk !
nak nye aku belajar , terima kasih laa .
first time neyh pegi daftar tanpa parents . berangkutlah la kau ke sane . Oke kali ney aku ke negeri sembilan . aku ke seremban . mendarat kat KOLEJ TEKNOLOGI ALPHA . hahahahaha . sampai sane tak tahu mane nak tuju . im lonely . bilik asing pulak dengan dengan kawan aku yang lagi sorang tuh . HAHAHA ! * bole bayang tak muke tuh ? * BLURR !
oke jalanila kehidupan kat sane . dalam bilik aku neyh ade sorang budak kedah yang sangat OHSEM dan CHOMEL ! nama dy tasha . aku ney da la fanatik dengan kedah . umah dy pulak kat sawah dan bendang tuh . suka !!!! nak pegi sane satu hari nanti taw . p shot kat sane .dalam bilik aku tuh . always la share pape dengan dy . nice person .sangat memahami !


hari berganti hari masa berganti mase , kami diberi task task bagi setiap persembahan .
pagi pagi hadap muka lect , my hensem lect named MR ADAM from GHANA but study kat UIAM . seorang lect yang berdedikasi . kalu tak faham , ajar la sampai faham , mengantuk dalam kelas adalah satu rutin biasa . dalam kelas aku rapat dengan pute , memey . tapi dengan classmate lain pun pakej skali la , hahahaha klaka pulak bila ingat fes fes moment nak tegur-2 orang neyh . Shumel nye la sorang sorang . lama kelamaan kita pun jadi rapat .sume da ngam dalam sekelip mate . kua sama sama ,makan sama sama , masak sama sama .


bila diberikan task plak macam haram jeh rase , hahahaha last minute baru nak gerak kan . tuh la aku rase start dari group fes until third . sume nyer best ! dari tak tahu nak berlakon kene berlakon , then dari tak pernah nak jadi mengacara aku jadi pengacara berwatak kan FARAH DIANA . mak aii . tak pernah dalam hidup spoken english siap baii . kelakar nya la . then for last concert BORIA ! . boria la  paling suke sebab suka sanngat joget tapi yang buat tuh tak keseluruhan . hahahaha lame da tinggal kan bab bab tarian neyh . dapat pulak kawan kawan yang sangat sporting dan mentor yang sengal . jadi promoter la . hahahahaha klakanyer aku rase . tak pernah pernah menceburi bidang neyh . tapi syok la . sayang nya nak tinggal korang .
tapi aku da pun tinggal lan jangan marah erk .


haa ney la team boria kelas kami dengan mentornya . kak wiewie yang suka posing ! suka sangat joget dengan korang neyh sampai nak tercabut kepale lutut . tapi berat badan tak turun jugak kan ?


but in the end , i must got to go fes ,sedeyh taw tak ? aku tak nak la nanges depan korang . malu kau . aku nanges dalam bas dari terminal one sapa hentian pudu . bapak sedeyh . berat gila nak tinggal kan korang . sebelum tuh aku tak la rase sesebak tuh , aku suka la kawan dengan korang , korang hapening abes , suke buat hati ku tertawa seperti tak de masalah dalam kepale otak neyh .CHILL ! thanks buat ayu , pute and memey yang sudi anta aku sampai terminal . hehehehehe .
oke sekarang da fluence english ?? tanya pada diri sendiri setelah 2 bulan hidup dengan english . hehehehe
all the best to all my friends and mentors
until we meet again I LOVE YOU !

No comments: