teman-teman

Thursday, September 27, 2012

Rona Hidup

Apa pendapat korang dengan pengalaman atau kisah silam ?
Sangat beze kot kan . Apa itu pengorbanan ? lagi la lari dari pengalaman kan ?
Hmmm , bila hati sentap ini la jadi kot ~ MAAF ? apa itu maaf ? if you to know lets me xplen dulu yerp . bagi aku maaf bukan satu kata yang nak men sembur sembur , sebab aku rase di sebalik perkataan tuh mungkin ade satu rase kan ? bila nak mintak maaf then buat lagi kesalahan yang same , hape kah itu ? so kalau tak tahu cam ne nak hargai maaf tuh jangan men tembak jeh kan . One more thing kenapa manusia suka cakap ikut sedap gigi je erk ?heran laa . kau nak bawak ego kau? aku rase tak kemane pun , so susa sangat ke nak faham orang lain ? Bia pun pada masa silam , insan neyh la banyak bagi dorongan tapi bila sekarang da senang , insan ini sangat terluka da mula berubah , ko cakap macamtakde lesen , Ya Allah adakah kita sedar ? haaa ? kalu kite neyh jahat sangat kan , menyampah sangat , aku rase kau patut fikir banyak kali untuk berbicare .hati manusia tak boleh di baca oleh mane mane manusia , sebab itula unik nya Allah cipta hambanya . bukan mudah nak mencalarkan sesuatu yang bernilai , even kita ade barang yang bernilai bagi kita contoh nya jam CASIO yang mahal tuh , dan di hadiahkan lagi oleh insan yang kita sayang , oneday ade orang curik , ape kita rase ? benggang kan ? sebab ? sebelum neyh jam tuh la yang tolong kita tuk jadi seorang yang menepati mase . dan bila da takde baru kita rase rite ? hurm ., susa betul kan bila da makin hari makin membesar dengan dunia yang macam macam. Semua makin mencabar , kebanyakan pengalaman menbantu kita untuk mendewasa kan kita serta pengorbanan tuh nak tengok sejauh mane kita dalam kehidupan . So please judge orang tuh yerp . hurm ...
Aku nak mintak maaf la kalau ade yang terase sebab aku tak bermaksud nak sakit hati sesiapa .
Semoga Allah beri jalan yang terbek , Ya Allah , berila aku kekuatan untuk menuju jalanMu . Wassalam


No comments: