teman-teman

Friday, December 16, 2011

BE CONFIEDENT ! !

WITH THE MOST BEAUTIFUL WORD
BISMILLAHHIRRAHMANNIRAHIM
assalamualaikum w.b.t
sehari aku tinggal port ney semalaman ..
ingat semalam nak la duk sini kejap then tak de mood nak update
okeh ,,
post hari about BE CONFIEDENT !
you why ?
because not to much people could stand by our leg la like that ,
keyakinan amat penting dalam diri kan ,,
mana-mana pergi yakin itu penting ,,
kalu tak kita akan dipijak lhaa MAMPOSSS !
hehehehehe
cam na nak jadi seorang yang berkeyakinan ?
ney cara aku lhaa ,,.






***********************************************


aku sejak hari berganti hari ney try to be confiedent akan diri aku
hehehehehehe
camne ?
aku seorang yang malu walaupon aku tak faham kawan2 cakap aku BERANI 
tang mana ntah aku berani tuh
cam2 bende kelakar lhaa
maybe blaja kat skola dulu kot 
mention sket nama skola ney SMKA KUALA ABANG
hahahahaha ..
bukan nak riiyaa ''
aku bersyukur dapat skola sane
bila aku fom 1-3 kehidupan at sane agak GIMIK kot ,,
ta ske life mase tak nak ingat dan jangan tanya !
bila fom4 masing2 dhaa tuka haluan lhaa
nak kejar cita-cita 
aku tak berpeluang nak masuk kelas aliran teknologi maklumat that means ICT
coz result ta izinkan aku aku redoo lhaa an ,,
then aku masuk kelas akaun ,
hahahaha jahat kan mase fom4 buta terus akuan uh 
cikgu pot pet kat depan aku sengal kat blakang
mula la exam ta penah lulus
bila nek fom5 la sangat indah
aku blaja dan blaja akaun sampai nak muntah 
ta cukup mase p&p amek lagi kelas malam
semangat la time uh
kene yakin aku boley buat kan then bila exam aku dapat B drpd G
okela la kan walaupon ta dapat A
alhamdulillah ,,
then aku dhaa nak sambung subjek tuhlagi tuk mase depan
aku terpakse DROP program matrikulasi coz aku dapat jurusan akaun
aku yakin dengan keputusan aku tuh,
then aku amek fom6
insyaAllah rezeki kat mana2 ja dengan usaha yang ada
aku bina keyakinan jugak dengan pabila aku amek lesen moto
memang gaban la klaka
aku ney mane la pernah bawak moto kua dari kerteh
fes time bawak moto sampai kemaman mase fes time nak buat lesen P
makk aii memang kebas segala la
pagi2 bangun pagi tempoh angin bayu waktu pagi skali dengan kawan aku lhaa
hahahahahaha ~
bukan senang nak jadi seorang penunggang moto yang berhemah
buat2 berani bila jupe lori bapak besar
kalu ta kene penyet aku
then aku cipta keyakinan bila fes time seumur hidup kene bagi ucapan mase fom5
coz mase tuh aku calon MAJLIS PERWAKILAN PELAJAR kat skola
nak fight punye pasal kan dengan fom-fom len aku ney bagi la ucapan cam pe jah
kawan-kawan lhaa support aku ciap banner segala
tenx yupp !
rindu lop
then bila mase fom 6 ney aku jadi pengawas lagi
kene jugak bagi ucapan mase meeting coz aku pegang EXCO DISIPLIN
ntah pape aku dapat jawatan tuh
aku ney da la penakut dengan ta biase nyerjadi pelajar skola bese cam uh
fuh !
sweet sangat bila dapat kejar2 dengan budak2 nakal skola tuh yang ta suka masuk perhimpunan pagi
cam2 gelagak ader
aku dengan penuh keyakinan melangkah pergi jerkah budak2 ney kat belakang skola
hahahahaha
mase tuh aku buat2 berani la kan kalu ta sampai malam duk men kejar2
*mood garang + lawak !


banyak jugak dapat tips2 untukmenjadi seorang pemimpin yang berkeyakinan mase p kem pengawas
tapi 
INSYAALLAH aku abadi kan nyer nanti


semoga ALLAH menjadi kami seorang yang cekal ..
jadilah kami anak yang soleh wa musleh fi dunia wa akhirat
tetapkanlah kami dalam iman mu YA Allah ,,


perkongsian cerita dariku ,,
jangan gelak aw
coz sangat la sengal
okela wassalam

No comments: