teman-teman

Sunday, December 4, 2011

:: NIKMAT ILAHI ::

ahlan wasahlan ya marhababikum ,,

alhamdulillah ,,..
masih diberi kudrat tuk aku berada di sini
aku tak tau ape yang ade dalam pikiran masing-masing 
aku harap ape yang aku rasakan itu benar-benar terjadi
insyaAllah ..
semoga kita sama-sama bersyukur dengan apa yang nikmat yang kita ada
jangan merasa ketidakcukupan itu
kerana kelebihan dan kekurangan adalah kurnia yang sempurna olehNya ..
aku bukan la seorang yang hanya menabur kata-kata
kerana aku bukan la manusia yang sempurna di sisiNya
aku seorang insan yang kerdil lagi cetek akan ilmu-ilmuNya
apa yang aku tw akan aku kongsi sebagai pedoman buat kita untuk jadi lebey baek
bukan hanya kata-kata juga
semua uh juga memperingatkan diri aku sendiri serta teman-teman lain
agar dijadikan peringatan
normallahh ,,
as a normal person kita memang ta lari dari buat kesilapan ..
same juga aku ..
bagaimana anda ?
ta terlambat kau kita nak beralih arah
ALHAMDULILLAH ,,
syukran jazilan ..
jangan pandang orang lain dari sudut pesepsi yang salah ..
nauzulillah ,..

okeh tuh juz renungan 
tepuk dada tanya selera ..
masing-masing punya idealogi an ..

aku bersyukur kerana berada dalam kalangan insan yang terbaik ,,
kelebihan bagi aku ..
tapi ..................
mampu ka aku kembali ?
mohon permudahkan segalaNya ..

beberapa hari ney ada saja mimpi yang menakutkan yang akan mencalit hati aku
aku taw mimpi hanya mainan tidur ..
tapi kenapa ianya terjadi secara realiti ?
adakah satuu petunjuk ?
masyaAllah ..
aku tak tahu !!
macam-macam bermain dalam pikiran aku
kadang-kadang terpikir juga ..
mohon ta de pape la ..

buat kita yang memiliki insan tersayang ,.
hargailah mereka 
sementara kita masih diberi ruang dan waktu ..
mungkin pada masa akan datang kita tidak mampu
membuatkan insan yang yang kita kasihi dengan sebaik-baiknya
nikmat tuh Allah ley tarik bila-bila jep
so ??
hargailah dengan sebaiknya ..
tapi jangan kita alpa dengan kasih Illahi ..
semoga ukhuwah yang terbina
akan lebih disulami oleh kasih sayang sejati
sayangi apa yang kita miliki ..
kasih akan yang mengurnia kanNYA ..
insyaAllah akan bersama kita
kekalkan kami dalam rahmatmu Ya Allah ...

nothing dari aku ..
insan yang kerdil
~insan yang sangat cinta akan ISLAM ~

No comments: