teman-teman

Thursday, December 1, 2011

EXPERIANCE MORE AND MORE !

salam ,,
readers im back here
setelah penat lelah seharian mencari kedamaian dunia
tapi akhirat belum tentu rite ?
hari ney kiteorg melencong ke dungun
walaupon aku da agak nek cuak p sane
tapi so k la bawak kawan aku sorang ney jalan2 kenal selok belok
at dungun uh ,,
dapat jugak aku lepas an tension dalam kepale otak ney..
ney la kali pertamanya aku bawak moto p dungun ..
memang nek krem jari2 kaki dan tangan aku
da la bawak skuter saba jela ..
si husna lex je .
aku ney tempoh hujan badai yang melanda .. ta kire
hujan batu or hujan air ..
sengal la ...
at fes start perjalanan ....
tengok cuaca oke jah ..
ta lame lepas uh hujan turun mencurah-curah ...
aku pe ag jadi maksot DIGI la jawab nyer tapi still teruskan perjalanan uh .. coz at sane ta hujan un
ta lame la kot lepas uh ..
sume da rede ,, taw2 jela an sejuk ..
aku un dapat la flu ..
hasrat utama p sane tuju at kedai gambar fes ..
waaa part ney paling ske coz at situ la aku jatuh cinta akan kamera !
walaupon kedai da agak lame ..
tapi aunty uh always bagi support ..
bila ader ja kamera siri bawu mula la nak promote at aku
at the same time la an ..
si husna nak cuci pic2 uh 
aku un join ugak la sket ..
bapak berkepul2 pic ,, sume uh sangat bernilai aw walaupon hanya sekeping gambar .. jangan pandang senteng !!
kalu ta ske akan pic2 blah la ...
pe susa !
coz agak banyak an ,,
aku malas la nak tunggu .
then aku p pusing2 at dungun,,
merewang2 cari pe ntah ..
dalam keadaan yang merewang2 uh ..
aku masuk kedai kasut uh ..
makkk aii !
cun amat sandle wane oren uh !!
waaaaa ~ dalam hati rase nak beli ja ..
tapi aku da ader kot sandle .. huhuhuhuhuhu ~
then jalan2 aku masuk kedai emas ..
bukan nak cari mas un ..
nak tengok ja coz tertarik dengan satu loket uh 
cantik sangat2 aw .. sangat berkenan tapi aku hanya mampu tutup mate ja..
mase ney hujan datang dengan sangat lebat la ..
lame jugak nak ke tunggu rede ..
nak redah hujan kepale aku da sakit kot pening !
then kami un ke umah kakak husna ..
alhamdulillah ,,
lunch dapat tajaan ..
langkah kanan  woo ..
hehehehehe ~
lepas ciap solat n makan sume uh ..
aku p amek pic at kedai aunty tadi ..
ta sabar nak tengok2 pic uh ..
last2 aunty tarik aku ingat an apela tadi 
upeye nak kasi offer ...
waaaa rezeki datang la .. syukran ..
kami un balik la an ..
coz da ta tahan nak duk atas moto lame2 ag
sebelum sapa umah p la beli an makanan tuk anak sedare una
cari punyer cari kedai makan nasi berlauk ta jupe
aku amek keputusan nak p lalu at pantai sampai jalan UITM DUNGUN 
..
singgah satu kedai uh ..
mula2 ingat ta nak masuk ..
ntah ikut gerak ati ney aku pon masuk laa
beruntung aku masuk tadi ..
tengok2 at dinding kedai uhh  makkk aii ,,
belambak potret !
suka gler tengok sapa ta sedar yang aku ney tersengeh sorang 
dalam pakcik kedau uh tengok 
malu ! malu ! malu !
aku pe ag an mula la buat muke slamber ..
tanya la pakcik uh dy ka yang buat sume ney ..
ternyata pakcik uh jawab ..
sume dy buat !
waaa sangat2 tergamam siot !
kebanyakkan pic artis ..
ade jugak pic ulama2 dy lukis ..
sangat menjadi ..
aku un interview sket pakcik uh ..
upeye anak dy un tolong skali turun padang hasilkan sume potret uh ..
aku ngan una terase nak anta pic then tlg lukis an
pakcik uh ade ajar jugak sket
boley plak aku sembang dalam una nak balik cepat2 uh 
hehehehe ~
alaaa saje cari pengalaman ..
then kami un pulang dengan selamat 
ALHAMDULILLAH >>>>>>>

created by ::
kasih rindu sayang !
nurhafizatahirjuddin ...

No comments: